Postanowienia ogólne
- Sklep Internetowy Meble Rybaccy Witold Rybacki, dostępny pod adresem internetowym www.rybaccymobel.com, prowadzony jest przez Witolda Rybackiego, działającego pod firmą Meble Rybaccy Witold Rybacki z siedzibą w Opolu, ul. Budowlanych 12, 45-121 Opole, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej i do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej, pod Nr Regon 530571420, Nr NIP 7540401433, tel.: ………………., faks: ………………, adres poczty elektronicznej: biuro@rybaccymobel.com.
- Regulamin Sklepu Internetowego, zwany dalej Regulaminem, znajduje zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej oraz do sprzedaży produktów osobom niebędącym konsumentami. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw konsumentów, przysługujących im na mocy przepisów ustawowych, wydanych na podstawie dyrektywy 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 maja 1999r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji (Dz. U.UE.L 1999.171.12 ze zm.) i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L. 2011.304.64).
W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu jest sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa, o:
1) dniu roboczym, należy przez to rozumieć każdy dzień, od poniedziałku do soboty, z wyłączeniem niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951r. o dniach wolnych od pracy,
2) formularzu zamówienia, należy przez to rozumieć interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktu do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży produktów, w tym sposobu ich dostawy i zapłaty,
3) kupującym, należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez ustawę także osobę fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze sprzedawcą,
4) konsumencie, należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która zawierając umowę sprzedaży produktów działa w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
5) przedsiębiorcy, należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, który zawierając umowę sprzedaży produktów działa w celach związanych z jej działalnością gospodarczą,
6) newsletter, należy przez to rozumieć elektroniczną usługę świadczoną przez sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, która umożliwia automatyczne otrzymywanie treści kolejnych edycji newslettera, zawierającego informacje o produktach w Sklepie Internetowym,
7) produktach, należy przez to rozumieć dostępne w Sklepie Internetowym rzeczy ruchome, będąca przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej między sprzedawcą, a kupującym,
8) Sklepie Internetowym, należy przez to rozumieć Sklep Internetowy Meble Rybaccy Witold Rybacki, dostępny pod adresem internetowym www.rybaccymobel.com,
9) sprzedawcy, należy przez to rozumieć Witolda Rybackiego, działającego pod firmą Meble Rybaccy Witold Rybacki z siedzibą w Opolu, ul. Budowlanych 12, 45-121 Opole (adres siedziby i adres do korespondencji), wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej i do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej pod Nr Regon 530571420, Nr NIP 7540401433, tel.: …………..………., faks: ……………………, adres poczty elektronicznej: biuro@rybaccymobel.com,
10) umowie sprzedaży, należy przez to rozumieć umowę sprzedaży produktów, zawieraną między sprzedawcą i kupującym, za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
11) usłudze elektronicznej, należy przez to rozumieć usługę świadczoną drogą elektroniczną przez sprzedawcę na rzecz kupującego, za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
12) zamówieniu, należy przez to rozumieć oświadczenie woli kupującego wyrażające zamiar zawarcia umowy sprzedaży produktów ze sprzedawcą.
Usługi elektroniczne w Sklepie Internetowym
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące usługi elektroniczne: formularz zamówienia oraz newsletter.
- Korzystanie z formularza zamówienia rozpoczyna się z chwilą dodania pierwszego produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie zamówienia przez kupującego następuje w razie: wypełnienia formularza zamówienia i następnie kliknięciu pola: „Złóż zamówienie”; do tej chwili istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji przez kupującego wprowadzanych danych; w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego. W formularzu zamówienia należy podać następujące dane: imię i nazwisko / firma, adres zamieszkania lub siedziby (ulica, numer domu lub mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, rodzaj i ilość produktów, miejsce i sposób ich dostawy oraz sposób zapłaty (kupujący niebędący konsumentem podaje także Nr NIP).
- Korzystanie z newslettera następuje po podaniu w zakładce „newsletter” na stronie internetowej Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje newslettera i kliknięciu pola: „Zapisz się”. Na newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie składania zamówienia; z chwilą złożenia zamówienia kupujący zostaje zapisany na newsletterze.
- Korzystanie z usług elektronicznych przez kupującego jest nieodpłatne.
- W Sklepie Internetowym usługa newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Korzystanie z formularza zamówienia jest jednorazowe i ulega zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia za jego pośrednictwem.
- Określa się następujące wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym sprzedawcy: komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu i do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 10.0 i wyższej; zalecana minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768; włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Kupujący ma obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw autorskich i praw własności przemysłowej i intelektualnej osób trzecich, a także wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Obowiązuje go także zakaz wprowadzania treści bezprawnych.
Warunki zawarcia umowy sprzedaży
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o produktach podane na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży, w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Cena produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego podana jest w euro i zawiera wszystkie składniki cenotwórcze, w tym podatek od towarów i usług (VAT). Cena produktu nie zawiera jednak ewentualnych kosztów związanych z dostawą produktu i innych, które określa sprzedawca w trakcie składania zamówienia przez kupującego.
- Cena produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego wiąże sprzedawcę w chwili złożenia przez kupującego zamówienia. Sprzedawca zapewnia, że cena ta nie ulegnie zmianie, niezależnie od ewentualnej zmiany cen w Sklepie Internetowym, w odniesieniu do danego produktu, po złożeniu zamówienia przez kupującego.
- W celu zawarcia umowy sprzedaży za pomocą formularza zamówienia niezbędne jest wcześniejsze złożenie zamówienia przez kupującego. Po złożeniu zamówienia za pomocą formularza zamówienia, sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie zamówienia, skutkiem czego jest związanie kupującego treścią zamówienia. Potwierdzenie otrzymania zamówienia następuje w drodze przesłania przez sprzedawcę stosownej wiadomości na podany w zamówieniu adres poczty elektronicznej kupującego, która zawiera co najmniej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia oraz oświadczenie sprzedawcy o przyjęciu zamówienia do wykonania. Z chwilą otrzymania przez kupującego tej wiadomości, między sprzedawcą a kupującym zostaje zawarta umowa sprzedaży. Po zawarciu umowy sprzedaży, sprzedawca niezwłocznie przystępuje do wykonania umowy.
- Zawarcie umowy sprzedaży za pomocą telefonu polega na złożeniu przez kupującego zamówienia, dzwoniąc na jeden z następujących numerów telefonu: ……………………………..
……………………………………………………………………………………………………...,
od poniedziałku do piątku, w godzinach od 09:00 do 21:00 oraz w soboty i niedziele, w godzinach od 09:00 do 18:00 (opłata jak za połączenie standardowe, według cennika właściwego operatora). Zamówienie złożone za pomocą telefonu powinno określać co najmniej istotne postanowienia umowy sprzedaży: produkt oraz jego cenę. W braku oznaczenia przez klienta, w zamówieniu terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi sprzedawcy, zamówienie złożone w ten sposób przestaje wiązać kupującego, gdy nie zostanie przyjęte niezwłocznie przez sprzedawcę. Przyjęcie zamówienia do realizacji następuje po złożeniu kupującemu oświadczenia sprzedawcy o przyjęciu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania przez kupującego tego oświadczenia, zostaje zawarta umowa sprzedaży między sprzedawcą, a kupującym. Sprzedawca dodatkowo potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji przez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej kupującego, o ile został on podany przez kupującego. Po zawarciu umowy sprzedaży, sprzedawca niezwłocznie przystępuje do wykonania umowy.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie kupującemu treści zawartej umowy sprzedaży następuje poprzez: przesłanie stosownej wiadomości na podany przez kupującego adres poczty elektronicznej oraz dołączanie do przesyłek dowodu zakupu i specyfikacji zawartej umowy sprzedaży. Treść umowy sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego sprzedawcy.
- Zapłata za kupione przez kupującego produkty może nastąpić, poprzez:
1) wpłatę gotówki (rozliczenie gotówkowe),
2) polecenie przelewu
- na jeden z następujących rachunków bankowych sprzedawcy: …………………………………………………………………………………………………..,
numer rachunku bankowego: ……………………………………………………………………...,
3) kartę płatniczą.
- Zapłata za kupione przez kupującego produkty może nastąpić za cenę płatną w określonych ratach, jeśli według umowy sprzedaży produkt ma być wydany kupującemu przed całkowitym zapłaceniem ceny.
Termin, sposoby i koszty dostawy produktów
- Dostawę kupionych produktów na terytorium Unii Europejskiej zapewnia transportem własnym sprzedawca, chyba że kupione produkty kupujący odbiera osobiście, własnym transportem; sposób, miejsce i termin odbioru produktów wskazywane są podczas zamówienia, w formularzu zamówienia oraz na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w zakładce: „Odbiór osobisty”.
- Ewentualne koszty związane z dostawą produktów określa się podczas składania zamówienia. Są one uzależnione od wybranego przez kupującego sposobu dostawy i zapłaty. Koszty dostawy produktów wskazane są także na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w zakładce: „Transport”.
- Termin dostawy produktu do miejsca wskazanego przez kupującego wynosi do 14 tygodni, chyba że w opisie danego produktu lub w umowie sprzedaży podano krótszy termin. Termin ten należy liczyć w następujący sposób:
a) w przypadku zapłaty ceny produktu poprzez polecenie przelewu lub kartą płatniczą, od dnia uznania rachunku bankowego sprzedawcy,
b) w przypadku zapłaty ceny produktu gotówką, od dnia zawarcia umowy sprzedaży,
c) w przypadku zapłaty ceny produktu w ratach, od dnia uznania rachunku bankowego sprzedawcy sumą pierwszej raty, uiszczonej przez kupującego lub przez bank, który udzielił kupującemu kredytu na nabycie produktu.
- Jeżeli sprzedawca wysyła produkty kupującemu, to ryzyko utraty lub uszkodzenia produktów przechodzi na kupującego w chwili wejścia przez kupującego w fizyczne posiadanie produktów. Jednak ryzyko to przechodzi na kupującego z chwilą przekazania produktów przewoźnikowi, jeśli kupujący zlecił przewoźnikowi ich transport.
Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy sprzedaży
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w przypadku umowy sprzedaży zawieranej bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość przez okres 14 dni, bez podawania powodów i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu produktów, chyba że sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta, że musi on ponieść koszty zwrotu produktów.
- Okres na odstąpienie konsumenta od umowy wygasa po upływie 14 dni, od dnia, w którym konsument wejdzie w fizyczne posiadanie produktów.
- W przypadku złożenia przez konsumenta jednego zamówienia obejmującego wiele produktów, które dostarczane są osobno lub w przypadku dostarczenia produktów partami lub w częściach, okres na odstąpienie konsumenta od umowy wygasa po upływie 14 dni, od dnia, w którym konsument wejdzie w fizyczne posiadanie ostatniego z produktów albo ostatniej partii lub części produktów.
- Konsument wykonuje prawo do odstąpienia od umowy składając sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu; konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, zamieszczonego na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można wysłać za pomocą poczty elektronicznej, na adres: biuro@rybaccymobel.com lub pisemnie, na adres: ul. Budowlanych 12, 45-024 Opole. Sprzedawca niezwłocznie przesyła konsumentowi potwierdzenie odbioru odstąpienia od umowy.
- Skuteczne wykonanie prawa do odstąpienia od umowy powoduje wygaśnięcie obowiązków sprzedawcy i konsumenta wynikających z zawartej umowy sprzedaży. Sprzedawca zwraca konsumentowi wszystkie płatności otrzymane od niego, a konsument odsyła produkty lub przekazuje je sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towarów, niezwłocznie, nie później jednak, niż 14 dni od dnia, w którym zawiadomił sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na adres: ul. Budowlanych 12, 45-024 Opole.
- Jeśli sprzedawca nie zaproponował konsumentowi, że sam odbierze produkty, sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do czasu otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta nie budzącego wątpliwości dowodu ich odesłania.
Postępowanie reklamacyjne
- Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec konsumenta z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży, w szczególności, określają: dyrektywa 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 maja 1999r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji (Dz. U.UE.L.1999.171.12) oraz ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- Sprzedawca musi dostarczyć konsumentowi produkty, które są zgodne z umową sprzedaży. Sprzedawca odpowiada przed konsumentem za każdy brak zgodności produktów z umową sprzedaży, który istnieje w momencie dostawy produktów.
- Zawiadomienia o niezgodności produktu z umową sprzedaży oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać, w szczególności, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: biuro@rybaccymobel.com lub też pisemnie na adres: ul. Budowlanych 12, 45-121 Opole. Gdy jest to możliwe i niezbędne dla oceny niezgodności produktu z umową należy go również dostarczyć na adres: ul. Budowlanych 12, 45-121 Opole.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez konsumenta adres, chyba że konsument poda inny sposób komunikowania się. Jeśli sprzedawca nie ustosunkował się do żądania konsumenta w terminie 14 dni, to znaczy, że uznał je za uzasadnione.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową sprzedaży, gdy brak zgodności ujawni się w ciągu dwóch lat od daty dostawy produktu.
- Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeśli konsument nie może żądać naprawy lub wymiany, albo jeśli sprzedawca nie uczyni zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie, albo jeśli naprawa lub wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się odpowiedniego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Odstąpienie od umowy nie jest jednak możliwe, gdy niezgodność produktu z umową sprzedaży jest nieistotna.
- W przypadku produktów objętych również gwarancją, sprzedawca informuje konsumenta, że gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień konsumenta wynikających z niezgodności towaru z umową.
- Sprzedawca udziela gwarancji na dany produkt, w drodze oświadczenia gwarancyjnego; określa ona obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta w przypadku, gdy właściwość sprzedanego produktu nie odpowiada właściwości wskazanej w oświadczeniu gwarancyjnym. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje konsumentowi wraz z produktem gwarancje w formie pisemnej lub sporządzonej na innym trwałym nośniku.
Postanowienia dotyczące kupujących niebędących konsumentami
- W wypadku kupujących niebędących jednocześnie konsumentami, sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby zapłaty, w tym także wymagać dokonania przedpłaty za produkty w całości albo w części i to niezależnie od wybranego przez kupującego sposobu zapłaty.
- Kupujący niebędący jednocześnie konsumentem zobowiązany jest do wykonania swojego zobowiązania z tytułu umowy sprzedaży w przedmiocie zapłaty ceny i odbioru produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej.
- Produkty będące przedmiotem umowy sprzedaży zawartej z kupującym niebędącym konsumentem pozostają własnością sprzedawcy do chwili uiszczenia ceny i ewentualnych kosztów dostawy produktów przez kupującego.
- Z chwilą wydania przez sprzedawcę produktu przewoźnikowi przechodzą na kupującego niebędącego konsumentem korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu powstałe od jego przyjęcia do przewozu aż do wydania produktu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania produktu za pośrednictwem przewoźnika, kupujący niebędący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju i zawiadomić niezwłocznie sprzedawcę o dostrzeżonej wadzie. Jeżeli kupujący niebędący konsumentem stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, obowiązany jest on natomiast dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Odpowiedzialność sprzedawcy w stosunku do kupującego niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona, zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu zawartej umowy sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do kupującego niebędącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi on odpowiedzialności z tytułu utraconych przez kupującego niebędącego konsumentem korzyści. Nie może on także żądać naprawienia szkody poniesionej wskutek istnienia wady.
Postanowienia końcowe
- Zawierane na podstawie Regulaminu umowy sprzedaży zawierane są w języku niemieckim.
- W zakresie w jakim sprzedawca i kupujący nie dokonał wyboru prawa właściwego dla umowy sprzedaży, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I) (Dz. U.UE.L.2008.177.6) podlega ona prawu polskiemu, to jest prawu państwa, w którym sprzedawca ma miejsce zwykłego pobytu, chyba że inaczej stanowią postanowienia wymienionego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE).
- Spory powstałe pomiędzy sprzedawcą, a kupującym będącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu miejscowo dla miejsca zamieszkania kupującego będącego konsumentem. Spory powstałe pomiędzy sprzedawcą, a kupującym niebędącym konsumentem zostają natomiast poddane sądowi właściwemu miejscowo ze względu na siedzibę sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu tylko z ważnych przyczyn, spowodowanych w szczególności: zmianą przepisów prawa, zmianą sposobów zapłaty i dostawy produktów, zmianą adresu sprzedawcy, w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizacje postanowień Regulaminu.
- Zmiana w Regulaminie wiąże kupującego jeżeli została mu doręczona przed zawarciem umowy sprzedaży produktów.
- Zmiana w Regulaminie nie może naruszać praw kupujących istniejących przed dniem wejścia w życie zmiany, w szczególności zmiana Regulaminu nie może mieć wpływu na już złożone zamówienie oraz zawarte i wykonywane umowy sprzedaży produktów.
- W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem obowiązku jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży produktów.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie: dyrektywa 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 maja 1999r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji (Dz.U.UE.L 1999.171.12 ze zm.), dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L. 2011.304.64), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.), ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2012r. poz. 1225 ze zm.) ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013r. poz. 1422 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.